Viden om leg og læring

PlayBook 4

En udgivelse om, hvad leg og legende tilgange betyder for børn og unge i dagtilbud og skoler.

I PlayBook 4 har vi undersøgt, hvad leg og legende tilgange betyder for børn i dagtilbud og skoler.

I denne udgave af PlayBook deler vi indsigter fra vores projekter Leg For Dig, Play@Heart, P+L Praxis og P+L Praxis Forskning.

Du kan blandt andet blive klogere på:

  • Hvorfor det er værdifuldt, når voksne tør gribe børnenes initiativer og deltage aktivt og i øjenhøjde i deres leg.
  • Hvad det betyder, når pædagoger og lærere tør at gå på gyngende grund og eksperimentere med deres hverdagspraksis og fag.
  • Hvordan legende undervisning kan vække eleverne undring og give dem plads til gå udforskende og eksperimenterende til værks og styrke deres mod til at “fejle”.
  • Hvordan et nuanceret og præcist sprog for det legende kan skabe nye og flere deltagelsesmuligheder i dagtilbud, skole og uddannelse.