
PlayBook er en årlig udgivelse fra Playful Learning-programmet, hvor du kan læse om programmets erfaringer. PlayBook 1 beskriver, hvordan programmet i sit første år har arbejdet med tre forbundne indsatser, som skal ruste undervisere og studerende på pædagog- og læreruddannelserne til starte den kædereaktion, der skal fremme kreativitet, nysgerrighed og lyst til at eksperimentere hos de danske børn.
PlayBook 2 ser nærmere på, hvordan programindsatserne udfolder sig i praksis og går tæt på det konkrete udviklingsarbejde. I PlayBook 2 kan du læse om, hvordan ambassadørerne arbejder med PlayLabs (legende undervisningsrum), eksperimenter i undervisning og kompetenceudvikling, som skal ruste undervisere og studerende på pædagog- og læreruddannelserne til en mere legende tilgang til læring. Du kan få indblik i programmets design og metode og blive klogere på, hvilke læringsforståelser og -praksisser, som det ser ud til, at en legende tilgang bringer i spil.
Udgivelsen har også et særligt fokus på legende tilgange til onlineundervisning i et år præget af covid 19. Du kan læse om, hvilke erfaringer og oplevelser undervisere og studerende i programmet fik med legende tilgange til onlineundervisning og finde gode råd til selv at inddrage legekvaliteter i det digitale undervisningsrum.
Artiklerne er skrevet af ambassadører fra de seks professionshøjskoler, programmets forskningsansvarlige og programchefer og vores samarbejdspartnere i Rambøll Management Consulting.
Rigtig god læselyst.