Lærere og konsulenter fra Play@Heart-projektet har testet et nyt læringsspil i forbindelse med projektets seminar den 30. marts i Aarhus. For at gennemføre spillet, skulle deltagerne løse forskellige gådeopgaver, som er udviklet med udgangspunkt i teknologiforståelse.

Jeppe Sand Christensen, som har designet spillet, fortæller hvilke fordele spillet giver i forhold til almindelig undervisning:

”De kompetencer, som eleverne opbygger, mens de spiller, handler blandt andet om at kunne fejlfinde, at kunne re-designe og tænke computationelt. Fordelen ved at bruge sådan et spil, er at eleverne får lov til at afprøve noget på deres egen krop. Spillet kan bruges sammen med en egentlig fag-faglig undervisning, men her får de lov til faktisk at prøve noget af”, fortæller Jeppe Sand Christensen.

Se video-interview med Jeppe Sand Christensen, og lær mere om det nye læringsspil her.

Om spillet

Spillet passer bedst til udskolingselever, men hvis man har været i gang med teknologiforståelse i 5. og 6. kan spillet måske også gennemføres i disse alderstrin.

Læs mere og download materialer om spillet her:

Regler og feedback (pdf)

Om Gådejagt og teknologi (pdf)

Du kan bestille spillet ved at skrive til Andreas Binggeli, anbi@kp.dk.  Det koster 50 kr. inkl. Forsendelse – men kan bruges mange gange!