At lege eller ikke at lege - det bør ikke være spørgsmålet
20. marts, 2024
I denne artikel deler Louise Maagaard Høybye, skoleleder på Højslev Skole, sine perspektiver på værdien af legende tilgange t...
Fem gode råd til en mere åben og legende eksamen
8. februar, 2024
Den 9. januar var 23 skolelærere og pædagoger samlet ved scenen i den store festsal på UCL i Odense. De var til eksamen i diplo...
Elever bygger løsninger på problemer fra fiktionen
15. december, 2023
Metoden Novel Engineering kombinerer tekstarbejde med at konstruere konkrete produkter, der virker. Det hjælper eleverne til at b...
Legende tilgange til teknologiforståelse skaber flere deltagelsesmuligheder
10. oktober, 2023
Det er en af konklusionerne i Play@Hearts evalueringsrapport, som udkom den 15. september 2023. Rambøll har udarbejdet evaluering...
Co-teaching som redskab til kompetenceudvikling og kapacitetsopbygning
6. juni, 2023
Hvad er co-teaching, og hvordan kan det bidrage til skoleudvikling? Artiklen ”Co-teaching og playful skoleudvikling – sammen f...
Play@Heart: Inspiration til din legende undervisning og teknologiforståelse
13. april, 2023
Find inspiration til at anvende legende tilgange til undervisning, der kan understøtte udvikling af teknologiforståelse i fem ny...
Skolerne er i gang med en kulturforandring
23. februar, 2023
Først udviklede Højslev Skole og Skovvangskolen PlaySpaces, hvor elever og lærere kunne eksperimentere med teknologi i undervis...
Sydmors Skole gør teknologien tilgængelig for legende børn
13. februar, 2023
Sydmors Skole har afprøvet flere forskellige måder at gøre teknologien til en del af hverdagen for skolens elever. Fællesnævn...
Pædagoger og lærere fra Play@Heart får nye kompetencer
5. december, 2022
24 pædagoger og lærere efteruddanner sig til at planlægge og gennemføre undervisning med særligt fokus på legende tilgange o...

Mest læste

Vores mest populære historier

Den legende tilgangs betydning

En artikelserie om vores udviklingsarbejdes betydning for studerende og børn.