Webinar: Gå på opdagelse i PlayLab
28. april, 2022
Hvad er det egentligt der gør et PlayLab til et PlayLab? Er det de materialer, du kan finde i rummet? Er det den særlige farve p...
At træde ind i en rolle - et dramaturgisk blik på leg
4. april, 2022
Hvad kan dramaturgi gøre for undervisningen med legende tilgange? Hvad betyder det for den pædagog- eller lærerstuderende at sp...
Webinar: Stå af ræset og leg
1. april, 2022
Hvordan håndterer vi bedst muligt legende tilgange til læring i en uddannelseskultur, der er præget af et hastigt tempo, effekt...
Sådan kan du tale om legekvaliteter
10. marts, 2022
Hvordan kan vi tale om de legekvaliteter, der træder frem i legende undervisning? Det guider Helle Marie Skovbjerg, Helle Hovgaar...
Ny forskningsartikel udvikler begrebet om legekvaliteter
8. november, 2021
Under 3 designeksperimenter, der er skabt i forbindelse med P+Ls udviklingsprojekt, har professor Helle Marie Skovbjerg og seniorf...
En meningsfuld måde at tale om det legende
14. oktober, 2021
Kan brugen af tarotkort være vejen til en konkret dialog om det legende i undervisningen og praksis?...
Legekvaliteter i undervisning
27. juni, 2021
Hvordan kan kvaliteter fra legen træde frem i undervisning, og hvad bidrager de med? ...
Nyt podcastafsnit om legekvaliteter ved Helle Marie Skovbjerg
10. december, 2020
Legekvaliteter er næppe et begreb, som alle og enhver kender til. Men begrebet kan være afgørende i forhold til at belyse og fo...
Hver gang du leger, bliver du lidt mere modig, end du var før
18. oktober, 2019
Hun er Danmarks første professor i leg. Og så er hun første gæst i Playful Learning Podcast....

Mest læste

Vores mest populære historier

Den legende tilgangs betydning

En artikelserie om vores udviklingsarbejdes betydning for studerende og børn.