Kan leg hjælpe børn i udsatte positioner tilbage i fællesskabet?
7. december, 2022
Leg er værdifuld for alle børn, men når der er tale om børn, der af den ene eller anden årsag befinder sig i en udsat positio...
Pædagoger og lærere fra Play@Heart får nye kompetencer
5. december, 2022
24 pædagoger og lærere efteruddanner sig til at planlægge og gennemføre undervisning med særligt fokus på legende tilgange o...
Spil dig til teknologiforståelse
25. oktober, 2022
Lærere og konsulenter fra Play@Heart-projektet har testet et nyt læringsspil i forbindelse med projektets seminar den 30. marts ...
Når gamle vaner skal brydes i efter- og videreuddannelsen
13. oktober, 2022
I Leg For Dig arbejdes der med at udvikle innovative og nytænkende efter- og videreuddannelses formater. Men hvordan tænker man ...
Legen er med, når unge vikler sig ud af barndommen og ind i ungdommen
29. august, 2022
Alle børn har et ønske om at lege. Det gælder også de lidt større børn, selvom de måske ikke selv føler, at de leger mere....
Debat: Mod til at fejle i en perfekthedskultur
24. august, 2022
Nu kan du se eller lytte til den fulde udgave af vores debatter 'Mod til at fejle i en perfekthedskultur' på Børne- og Ungescene...
PlaySpace på Skansevejens Skole
16. august, 2022
Hvordan udvikler skoler læringsmiljøer med fokus på legende tilgange og teknologiforståelse? Hvordan får vi pædagogik, didak...
Debat: Lyst til at lære i folkeskolen
15. august, 2022
Nu kan du se eller lytte til den fulde udgave af vores debatter 'Lyst til at lære i folkeskolen' på Børne- og Ungescenen på ...
Leg For Dig starter tæt samarbejde med 12 udvalgte profilinstitutioner
10. august, 2022
Leg For Dig har ud fra et stort ansøgerfelt udvalgt sine 12 profilinstitutioner blandt landets dagplejere, daginstitutioner og sk...

Mest læste

Vores mest populære historier

Den legende tilgangs betydning

En artikelserie om vores udviklingsarbejdes betydning for studerende og børn.