At lege eller ikke at lege - det bør ikke være spørgsmålet
20. marts, 2024
I denne artikel deler Louise Maagaard Høybye, skoleleder på Højslev Skole, sine perspektiver på værdien af legende tilgange t...
Du må gerne lege med
14. februar, 2024
Det er vigtigt som pædagog også at turde træde ind fra sidelinjen og indtage rollen som medleger i børns leg. For børnene els...
Fem gode råd til en mere åben og legende eksamen
8. februar, 2024
Den 9. januar var 23 skolelærere og pædagoger samlet ved scenen i den store festsal på UCL i Odense. De var til eksamen i diplo...
Elever bygger løsninger på problemer fra fiktionen
15. december, 2023
Metoden Novel Engineering kombinerer tekstarbejde med at konstruere konkrete produkter, der virker. Det hjælper eleverne til at b...
PlayBook 4
30. november, 2023
Playful Learning udgiver PlayBook 4. Sammen har vi undersøgt, hvad leg og legende tilgange betyder for børn i dagtilbud og skole...
Legende tilgange til teknologiforståelse skaber flere deltagelsesmuligheder
10. oktober, 2023
Det er en af konklusionerne i Play@Hearts evalueringsrapport, som udkom den 15. september 2023. Rambøll har udarbejdet evaluering...
Podcastserie om trivsel og skoleglæde
8. september, 2023
Trivslen daler blandt børn og unge. Hvordan skal vi forstå denne udvikling? Hvad er årsagerne? Og hvad kan vi gøre for at styr...
Tjek-Ind Selfie - evaluering gennem selvportrætter
9. august, 2023
Tjek-Ind Selfie er et evalueringsværktøj, de pædagog- og lærerstuderende kan anvende til at vise hvem de er, eller hvordan de ...
Dimsedutfortælling - hvad sker der, når ord udebliver?
21. juni, 2023
Kan man evaluere gennem sine sanser? Hvordan fremkalder man tanker og fortolkninger, som man ikke umiddelbart har sprog for? Dimse...

Mest læste

Vores mest populære historier

Den legende tilgangs betydning

En artikelserie om vores udviklingsarbejdes betydning for studerende og børn.