Mød vores nyeste skud på stammen, Play@Heart!
Play@Heart er et nyt skoleudviklingsprojekt under Playful Learning-programmet, der vil gave til formål at undersøge, hvordan legende tilgange kan bidrage til børns læring om og med teknologi....
Play@Heart er et nyt skoleudviklingsprojekt under Playful Learning-programmet, der vil gave til formål at undersøge, hvordan legende tilgange kan bidrage til børns læring om og med teknologi....
Playful Learning-programmet har udgivet sin anden PlayBook, som går tæt på udfoldelsen af en legende tilgang til læring i pædagog- og læreruddannelserne. Udgivelsen retter sig mod alle, som har lyst...
Legekvaliteter er næppe et begreb, som alle og enhver kender til. Men begrebet kan være afgørende i forhold til at belyse og forstå polariseringen mellem leg og læring. I det...
Onsdag d. 18. november var projektledere og ambassadører - og uddannelsesledere fra landets seks professionshøjskoler - samlet til et nationalt online seminar i Playful Learning-programmet. I denne artikel kan du...
Siden nedlukningen af samfundet tilbage i marts har onlineundervisning været hverdagskost for undervisere og studerende i hele landet. I Playful Learning-programmet har nødomlægningen været en anledning til at blive klogere...
Playful Learning deltog i Uddannelsesdebatten 2020, som satte fokus på legens vilkår i uddannelsessystemet. Læs mere om programmets bidrag til og hvem der deltog i debatten. ...
Playful Learning ambassadørerne var samlet til et online seminar, hvor der var fokus på videns- og erfaringsudveksling mellem udviklings- og forskningsprogrammet....
Kommentar til Weekendavisens artikel angående Playful Learning-programmet d. 4. juni 2020...
Inden Corona-nedlukningen var vi på besøg i UCL's PlayLab i Odense. Kom med på besøg i det legende læringsrum og hør om Daniels erfaringer og de studerende oplevelser af at...
Denne artikel handler de overvejelser programledelsen har gjort sig i forbindelse med design og ledelse af et udviklingsprogram, hvor ambitionen er et paradigmeskifte i didaktikken på pædagog- og læreruddannelserne i...
Onsdag d. 13. maj var Playful Learning ambassadørerne samlet til et online seminar med fokus på at dele gode erfaringer med, hvordan en legende tilgang til virtuel fjernundervisning kan foregå....
Playful Learning-programmet har udgivet sin første PlayBook, som samler op på programmets første leveår. Her kan du læse om etablering af PlayLabs på de seks professionshøjskoler, se et udvalg af...
Kan skolen og uddannelsessystemet lære af børnehavens tilgang til leg og eksperimenter? Det argumenterer Mitchel Resnick for i sin bog "Lifelong Kindergarten". Resnick er LEGO Papert Professor ved MIT Media...
Hun er Danmarks første professor i leg. Og så er hun første gæst i Playful Learning Podcast. I Playful Learning Podcast giver Helle Marie Skovbjerg sit syn på legens betingelser...
Playful Learning udvides med en forskningsdel, der undersøger, hvordan eksperimenterende tilgange til leg og læring kan styrke fremtidens lærere og pædagoger....
Playful Learning har ansat Niels-Peder Osmundsen Hjøllund som Head of Implementation med ansvar for programmets kommende forskningsudvidelse. Du kan læse et interview med Niels-Peder her og høre nogle af tankerne...