Evalueringsbøjlen tilbyder legende tilgange til at evaluere læringsforløb.
Den giver dig idéer til aktiviteter, der imødekommer kropslige, sproglige og visuelle måder at opnå erkendelse på. Tilgangene kan også anvendes til at give dem, der endnu ikke har forstået alt til fulde, en ny chance for at tilegne sig stoffet.
Forslag
Sådan kan du gøre
1. Tag udgangspunkt i et selvvagt evalueringsspørgsmål, fx.: “Hvad har du lært i dag?”
2. Afprøv til en start én af aktiviteterne for at få erfaring med at styre de åbne processer og uforudsigeligheden i det, der opstår. Vælg gerne en aktivitet, der er let at gå til for deltagerne.
3. Når du har prøvet kræfter med det, kan du vælge én aktivitet fra hver kategori, så alle tre erkendelsesformer kommer i spil Brug det samme spørgsmål eller vælg et nyt.
4. Husk at samle op på oplevelsen.
Få kortene på hånden
Udprint kataloget med aktiviteter, så du nemt kan klippe dem ud og have med dig i hånden.
Du kan også tilføje dine egne aktiviteter på de blanke kort inden for hver af de tre kategorier.


