Casehistorier

Bliv inspireret

Læs fortællinger fra dagtilbud og skoler, som arbejder med legende tilgange

Amerikansk elevinddragelse inspirerer legende danske skoler

Med ønsket om at sikre elever lige deltagelsesmuligheder henter skoler fra Play@Heart-projektet inspiration på en…

At lege eller ikke at lege – det bør ikke være spørgsmålet

I denne artikel deler Louise Maagaard Høybye, skoleleder på Højslev Skole, sine perspektiver på værdien…

Du må gerne lege med

Det er vigtigt som pædagog også at turde træde ind fra sidelinjen og indtage rollen…

Fem gode råd til en mere åben og legende eksamen

Den 9. januar var 23 skolelærere og pædagoger samlet ved scenen i den store festsal…

Elever bygger løsninger på problemer fra fiktionen

Metoden Novel Engineering kombinerer tekstarbejde med at konstruere konkrete produkter, der virker. Det hjælper eleverne…

Lærer og studerende på gyngende grund: kan brædderne bære en legende tilgang til læring?

Hvordan får man sine elever til at gå undersøgende og eksperimenterende på opdagelse i undervisningen?…

Nye legebriller får personalet ned i børnehøjde og op i et helikopterperspektiv

Hvad sker der, når de voksne tør gribe børnenes initiativer og sige ja i stedet…

I Aars Skoles SFO eksperimenterer de med pop-up lege for at forny legeenergien

I Aars Skoles SFO har de fundet en ny måde at give legen en god…

Skolerne er i gang med en kulturforandring

Først udviklede Højslev Skole og Skovvangskolen PlaySpaces, hvor elever og lærere kunne eksperimentere med teknologi…

Sydmors Skole gør teknologien tilgængelig for legende børn

Sydmors Skole har afprøvet flere forskellige måder at gøre teknologien til en del af hverdagen…

Kan leg hjælpe børn i udsatte positioner tilbage i fællesskabet?

Leg er værdifuld for alle børn, men når der er tale om børn, der af…

Legen er med, når unge vikler sig ud af barndommen og ind i ungdommen

Alle børn har et ønske om at lege. Det gælder også de lidt større børn,…

En legende lærerfaglighed

Legende tilgange til tværprofessionelt samarbejde skaber et mødested for konstruktiv forskellighed mellem pædagog- og lærerstuderende.

Teknologi kan gøre undervisningen til en leg

På Sct. Hans Skole i Odense bruger lærerne teknologi til at gøre undervisningen mere legende.…

Børnene viser os, hvad der giver mening for dem

En legende tilgang til undervisning giver børnene mulighed for at skabe deres egne sammenhænge i…

Utopiske konstruktioner

I konstruktionslegen bygger de pædagogstuderende sig til nye erkendelser.

En dåseåbner for samarbejde mellem lærere og pædagoger

Legende tilgange til tværprofessionelt samarbejde skaber et mødested for konstruktiv forskellighed mellem pædagog- og lærerstuderende.